Saturday, October 23, 2010

Ini sebahagian dari 'dipermudahkan'..

Lately banyak sangat petanda...banyak sangat hikmah yang dapat..seolah2 bagi jawapan pada semua-semua..

Apa yang pasti..kalau dulu rasa nak nangis.sket2 nak merintih..sekarang tak jadi..malahan senyuman yang diukir di bibir..senyuman di hati..senyuman di jantung, senyuman di kalbu..moga2 ini berterusan..

Kalau dulu sket2 nak stress, sket2 nak sedih..skrg ni cepat2 muhasabah diri...cepat2 ingatkan diri..bahawa semua yang berlaku adalah apa yang dipanggil 'DIPERMUDAHKAN'...moga2 ini berterusan..

InsyaAllah..ini semua dalam proses 'dipermudahkan hingga ke akhirnya'...ungkapan doa yang saban kali dilafazkan pada Allah setiap kali sujud dan mohon padaNya..

Dan yang paling penting..ada sahaja kawan2 dan kaum keluarga yang memberi peransang, peringatan, kesedaran,  sumber inspirasi dan motivasi bagi menjalani hidup ni..meneruskan semua ini..

Dan moga2 di saat menghadapi semua ini...diri ini sentiasa mengingati bahawa segala pancaroba yang datang adalah kasih sayang dariNya jua..bersyukurlah..bersyukurlah..bersyukurlah diri..

Ingatlah diri...keikhlasan dan keredhaan dalam melakukan dan menghadapi setiap perkara akan menjadi tunggak ketenangan dan peningkatan kesabaran yang amat diperlukan!!

Ya Allah..ku mohon..beri aku lebih kekuatan..beri aku kemudahan menghadapi segalanya..hingga ke akhirnya..Jadikan aku hamba tidak alpa dan selalu bersyukur!!

Impian anak jalanan - M. Nasir

Kau mampu patahkan sayapku
Kau mampu tambatkan kedua kakiku
Tapi kau tak akan dapat
Mematahkan semangatku untuk hidup

Lampu neon di gedung indah

Hanya pemikat mata yang tergoda
Tapi aku kan tetap berjalan
Menuju tujuanku di sana

Berdendang anak jalanan

Berdendang dengan rentak kehidupan
Ku mohon perlindunganMu yang Esa

Aku dan mereka sama

Punya hati dan punya cita-cita
Kota ini tempat ku belajar erti hidup

Ku tinggalkan kampung halaman

Ku tinggalkan semua yang ku sayang
Demi masa depan yang cemerlang
Semoga ku diberi pedoman


Amin..








2 comments:

  1. I guess we re facing the same things....though the exact things are totally different....but we are thanking Allah that everything that happened has a reasons to it and Allah actually want us to be better and better persons each day. Miss you dear. I believe if we are true (always do the right thing), Allah will grant us with something BIG which is so GREAT....

    ReplyDelete
  2. Let's remind each other..remember...I'll always be your shoulder to cry on..in any ways..as long as I can..Miss you dearly as well..

    I'm waiting for that BIG and GREAT.

    ReplyDelete