Saturday, January 1, 2011

I just didn't want you to have a lonely time over the break..

Baru tadi dapat jawapan email dari ketua projek research saya, Andrew bila saya kata saya tak dapek nak pegi rumah dia..Ini yang dia kata...Sweet dan sangat baik tak ayat2 ni?Dari sebelum cuti aritu, inilah kata2 Andrew masa suh datang rumah dia masa christmas break ni..dia tau saya pegi yang trip shopping boxing day krismas..menjelajah Chesire, Porstmouth dan Bicester selama 4 hari 3 malam hanya untuk shopping!!Jadi dia kata selebihnya, kalau rasa lonely, datang rumah dia..bagitau je bila2.nanti dia bawak jalan2 sekitar rumah dia..Rumah, persekitaran n kawasan rumah Andrew memang best..ala2 country living gitu..I so the like!!First time masa sampai rumah Andrew (Andrew tertinggal note book dia) masa on the way pi site,  memang terasa macam dalam movie Miss Potter..ala yang Renee Zelwenger berlakon tu ...Toby pun kata macam dalam buku cerita!Yes..memang saya sangat teruja nak pegi bila2...

Tapi saya tak dapat nak pegi pun rumah dia tu masa cuti skrg ni..tak la jauh dari Cardiff dalam stgh jam je...biasa lah staff kat Cardiff U kebanyakannya duduk jauh sket dari bandar...(sebab tu rumah Andrew tu macam ala2 country house!) tapi sebab memang cuti krismas ni sampai la opis bukak..ada aktiviti2 yang telah dirancang bersama kengkawan..dan juga mengingatkan persediaan untuk presentation kepada Tony dan Keith naik cuti ni..so saya tangguh dulu..tak dapat nak pegi walaupun Andrew dah bagi add rumah dia siap2 masa last jumpa aritu ..takpe..insyaAllah masa masih panjang..saya pasti akan datang bila2 weekend..Andrew kata bila2 je saya rasa nak jalan2 n nak lepak2..bagitau je dia..dia kata dia kan bapak saya kat sini( macam Tony n Keith cakap jugak!hehe) kena happy2..n kena jalan2 n amik opportunity jalan2 sehabis mungkin sekitar Wales ni..!!

Bila Andrew ajak datang rumah dia sebelum cuti aritu n lagi sekali dia bagitau dalam email yang dia tak nak saya rasa lonely masa krismas ni...exactly seperti tajuk entry ni...saya dapat rasa hati saya macam senyum je..tak tau apa makna..apa firasat.....kalau ikut luaran, memang tak lonely...banyak aktiviti to be occupied..and so many friends to be entertained..or to entertain..to keep myself occupied...kawan2 n kenalan sekeliling, yang tengok pun mesti kata..mana boleh sunyi dia ni...tapi hakikatnya.diri sendiri yang tau....sepi kot ..indeed, lonely..;-p

2 comments:

  1. kak izan...supervisor anda adalah yg TERBAIK !! bestnya..inilah apa yg kita sembang2 dulu kan?..reward yg Allah nak bg kan...semoga saya juga mendapat reward yg sama...muahhss...miss you

    ReplyDelete
  2. Azmina,

    Jangan berhenti berdoa..semuanya akan okay..ya Alhamdulillah kak izan bersyukur...

    ReplyDelete