Friday, February 6, 2009

30th turns 30..

Tahun ini, tanggal 30 Januari 2009, Genaplah umur saya yang ke-30...30th Jan turns 30!!Susah saya nak gambarkan apa yang saya rasa..memang ada beberapa perkara yang saya rasa kosong dan sedih mengenangkan pada umur ini, ada beberapa perkara yang saya tidak jangka masih tidak dapat saya capai, masih tidak dapat saya miliki dan masih tidak dapat saya rasai..Namun demikian, ada juga perkara-perkara indah yang terjadi dalam keadaan yang tidak pernah saya bayangkan...Memikirkan semula mungkin 5 , 7 atau 10 tahun lalu, ada antara rentetan jalan hidup yang saya lalui ini, tidak saya jangka inilah sebenar takdir dan jalan yang saya akan tempoh. Segala cerita suka dan duka..Biarlah ianya menjadi catatan dan pendam dalam diri..ada rezeki dan masa yang sesuai, saya yakin saya dapat mengatasi segala halangan, mencapai segala impian.....cuma masa dan keadaan yang menentukan...selagi kita berdoa, segala yang terbaik akan jadi milik kita...pasti...

Mengenang semula segala perkara yang berlaku sebelum ini, selagi kita bersabar dengan ujianNya, apa yang kita harapkan akan menjadi kenyataan..ada sebab segala yang kita impikan tidak datang dengan cepat..tidak pada waktu yang kita sangat-sangat dambakan...saya bersyukur..sangat bersyukur kerana telah memahami apa yang Allah s.w.t. aturkan pada saya selama ini...setiap yang berlaku pada masa yang sepatutnya...sebab di sebalik setiap yang berlaku??Memang ada hikmah yang sangat besar...Saya sedar... Saya insaf...

Ada kawan2 yang menyatakan...angka 30 angka yang sangat baik untuk memulakan tekad dan azam baru!!A brand new me!!Mudah2an...memang kalau ikutkan pada tahun ini saya bakal memulakan fasa pembelajaran yang sangat menyeramkan, menggerunkan, merisaukan dan segala perasaan dan igauan yang sewaktu dengannya!!PhD - or most people call it 'Permanent Head Damage??"'heh..heh..depends how people interpret it..Oh pada saya...NO!NO!NO!Kalau ianya benar-benar "permanent' damage..bahaya...ramai yang dah survive..jadi excellente...antara nama-nama yang pernah disebutkan dalam blog ini, (Dr) Kak Yam, (Dr) Kak Erin, (Dr) Julian, (Dr) Kerol..antara contoh mereka2 yang dianugerahkan PhD dengan jayanya!!Saya perlu set dalam diri...menjalani PhD dengan penuh keazaman..!!(Mudah2an Allah mudahkan segala urusan...)

Sambil-sambil meringankan kepala membaca artikel-artikel dari internet...saya terjumpa dengan satu blog...yang saya just randomly typed "Life begins at 30"..very inspirational story...perjuangan pesakit bernama Juan Magdaraog yang menghidap Pompe's Disease dan bagaimana pandangan dan harapan beliau terhadap harijadinya yang ke-30...http://www.fightpompe.com/article/176/life-begins-at-30.... Antara ayat2 yang agak mensayukan :

"I consider the coming years to be bonus. Icing on the cake so to speak. I’m happy to be alive and to be enjoying God’s greatness. I thank my family for my life and for whatever I am now. I thank my friends for making life a bit more interesting. For being there to support me through thick and thin. My birthday wish is that my family continue to be healthy and happy. May they live long and be blessed abundantly by God. I also ask that God grant me better health so I can do whatever he needs me to do here."


I'm also, Juan, I wish God will grant me with great health.....so that I can think free, without doubt, without worries what the days ahead will brings for me...

End.

No comments:

Post a Comment