Wednesday, February 25, 2009

ICT

ICT ...bukan pasal teknologi maklumat ...tetapi satu keistimewaan yang hanya terdapat di Bumi Terengganu - Ikan Celup Tepung..(err...betul ke fakta ni??)

Sekian lama saya tak singgah makan Ikan Celup Tepung..yang bukan hanya ada Ikan, malah udang, sotong n ketam! juga cucur dan keropok lekor yang memang menjadi trademark di sini!

Akhirnya pada hari kelmarin (err...bukan semalam sepertimana maksud orang di Terengganu)..2 hari lepas...saya bersama Sally (Wan Salida Wan Mansor, rakan sejabatan) dan Lukman telah berjaya memenuhi keinginan sekian lama terpendam untuk makan celup2 tepung di Pantai Teluk Ketapang..lebih setahun rasanya tidak kesana..sejak penutupan kawasan tersebut untuk 'extension' lapangan Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu..

Yang paling best tu dapat makan Ikan pari celup tepung n ketam yang sangatlah fresh!!!!meleleh air liur...harus merasa n makan semuanya sebelum berangkat pergi!!!UWaaaaaaaaaaaaaa..

End.

8 comments:

  1. kak izan..beshnya..jeles..nak jugak..

    ReplyDelete
  2. Heh..heh..Hanis..ni la masanya nak mempulun makan sume2..kang terkenang2 pulak..huhu..

    ReplyDelete
  3. huuuu kak izan, sy singgah..
    erms kempunan laa gak dengar cita nihs =), teringat dlu2 balik pasir puteh dari UMT msti singgah makan kat pantai penarik ngn iLa, my fav- SCT, iLa laks ICT, heheh..huuuu

    ReplyDelete
  4. Thanks singgah Sa...sori kerana posting ini telah menkecurkan u all sume...takpe..sotong celup tepung bley buat homemade..senang je..tutup mata, anggap je la depan pantai Teluk Ketapang...kak izan sebab dah lama tak makan..thousand words keep a thousand memories..nanti cuti2 mari kita saling kunjung mengunjung,kita main masak-masak...kak izan pun bley buatkan...huhu..

    ReplyDelete
  5. Izan, sini pun ada ICT d kedai fish n chips ..tapi percayalah ..TAK SEDAP LANGSUNG ...tawar! Dan paling penting jarang buleh mkn d tepi pantai (yg sinonim ngn aktiviti mkn ICT)

    ReplyDelete
  6. Rauhan : Serius?? macam tempura kot..pasal tu tak masin...hah.hah..nanti kena goreng sendiri kat ghumah n then bawak gi tepi pantai...ade rezki kita jumpe.....berkelah..di pantai yang indah.

    ReplyDelete
  7. gulpsss...mmg terliur la kak izan...better akak belasah mkn cukup2 b4 berangkat

    ReplyDelete