Tuesday, February 3, 2009

Tayar pancit abis!

Okay membuka semula lembaran cacatan harianku dengan cerita sedey yang berlaku malam

Tayar pancit yang teramat pancit sampai terkeluar dari rim!


Zaf, Uji n Betty

Malam tadi pegi ofis...mencari saki baki soalan final sem lepas yang telah divet untuk dimasukkan dalam folio pengajaran untukkkkkkkkkk...apa lagi..ISO yang sangatlah tak cerewet tu...Betty (Nur Baiti Hanid, pelajar Master dibawah Dr Nora'aini Ali - dulu ex student saya) kata nak datang...nak bagi something dengan Zaf (Nur Zafirah Sufian, juga pelajar Master dibawah Dr Marzuki Ismail - ex student saya sama batch dengan Betty)...n Uji (Roziah Zailan - juga pelajar Master dibawah Dr Zamri - ex student saya ) n tup2!!yahoo!!!!Kek Coklat Seksi (heh..heh...saya yang bagi nama Kek Coklat Seksi sebab memang menggiurkan dengan kek coklat yang basah dengan lelehan topping coklet yang memang lazat) bersama dengan Black Pepper Chicken..dari Mama Chop Papa Grill so..kami menikmati makan malam di bilik dengan ber'dessert' kan kek coklat yang sangatlah sedap!Betty khas buat Kek Coklat Seksi tu sebagai hadiah hari jadi saya..terharu yang amat..



'Kek Coklat Seksi ' Betty


Jadi lepas makan2, borak2, sambil Betty tolong saya kemas bilik ofis yang 'sangat kemas'...dalam pkl 12 kami pun balik ke rumah...kuasa Allah...semasa perjalanan pulang...baru sampai area Rumah Tamu ...nasib baik saya di hadapan kereta Zaf, saya dengar bunyi kuat yang memang agaknya tayar pancit..saya pun keluar untuk meninjau..ntah kenapa kali pertama saya tak pandang pun tayar belakang sebelah kanan..jadi ku sangkakan semuanya kan ok....(macam lagu KRU dulu2..)...jadi Zaf dan Betty yang lalu di blkg pun tanye la..kenapa cik izan? so...depa suh saya jalan dulu sambil diorang tengok dari belakang..jadi meneruskan perjalanan, depa hon!!!!!!confirm..tayar pancit..dah nak pecah..flat abis..takde angin langsung...sampai terkeluar dari rim..igauanku menjadi kenyataan!!!!!

So..dalam keadaan kelam kabut tu dan bingung..berkira2 hendak meninggalkan keta, esok mintak w'shop tow..nak parking dalam sket...tak teringat nak cuba ganti tayar dulu ke..(almaklumlah tak pernah tukar tayar sendiri!)..so dah try tolak dengan tenaga 3 ladies tak berdaya...saya teringat kat student master Azmi Ismun (panggil Mi je..jiran di Taman Maidam..baik daknye.)..so call dier je terus dia datang..kebetulan Uji pun lalu...so dia pun stay la dengan saya dan Zaf, Betty..so Azmi dengan ala heronya..telah berjaya menukarkan tayarku dengan bantuan hydraulic jek ku dan jeknya, tidak dilupakan sorang lagi student master yang lalu ..Nako...ntah tu la yang budak2 ni panggil..contribute gak dalam proses penukaran tayar tu..hai..kalau takde diorang tak tau la...so alhamdulillah...semoga Tuhan membalas jasa budak2 ni..habis Master dengan cepat..dirahmati Allah selalu..Saya berfikir jugak, saya selalu sangat stay di ofis sampai lewat malam..bila berlaku hal2 macam ni..kalau la tiada sapa yang dapat membantu...

Jadi hari ni memang tak sempat nak ke kedai tayar...dan pagi ni selsema n bersin yang teruk!Tak pasti sebab berembun malam tadi ke atau sebab apa...tapi ku gagahi jua memberi kuliah dua jam dalam keadaan sok sek sok sek..selsema...n sampai tahap ni rasa nak demam pulak...takpe la..setiap hari kita akan mempelajari sesuatu....sentiasa bersedia...jaga kesihatan...jangan over dengan kerja sampai tak ingat kebajikan diri sendiri...so terima kasih Betty, Zaf, Uji, Azmi dan Nako!



2 comments: