Monday, March 30, 2009

Baru balik dari terengganu dan kolumpo

Huh....sekian lama tidak mengupdate blog ini..macam2 perkara yang berlaku sejak balik bercuti hujung minggu, proses nak buat visa, balik terengganu dan kembali semula, memang pelbagai dugaan datang bersilih ganti...

Antara dugaan yang terjadi sejak 2 menjak ni.. :

1) Tak dapat buat VISA sebab pakai inai 3 hari sebelum buat visa...sebab masa sangat suntuk..( ada macam2 hal sebelum proses application online..sangat banyak n sangat sedih untuk diceritakan)...tak terbaca arahan di surat temujanji visa, jadi terpaksa tangguh buat visa sehingga inai hilang!!!!!2 minggu baru inai hilang!!dan 2 minggu jugalah saya terpaksa menangguhkan kepergian ke Cardiff!!

2) Kereta WIRA yang tercinta rosak!!!Macam tau2 je nak tinggalkan dia...dari timing belt, radiator, tayar ....banyak betul yang perlu dibaiki!!!!AKhirnya membawa Proton Savvy pulang ke Terengganu

Dan macam2 lagi tentang hati, tentang rasa, tentang diri, tentang keluarga, tentang sekeliling...dan lain2..

Jadi oleh itu, saya menangguhkan urusan pendaftaran di 'school' pada 13 hb April..yang pada asalnya pada 1 hb April...mudah2an berjalan lancar..saya baru sahaja menguruskan VISA pada hari Rabu yang lalu...skrg ini tempoh proses VISA adalah mesti minimum 5 hari dan 15 hari untuk lulus!!!!!Makan masa seminggu campur dengan cuti hujung minggu!!!!SIPI!!!!!!Mudah2an semua akan ok!!

Namun apa yang berlaku ada hikmahnya!!Saat ini saya berasa amat bersyukur dan hikmah ditangguhkan kepergian??Saya dapat menikmat saat2 bersama keluarga dengan lebih lagi!!!!Ku bahagia!!!

Dah....

5 comments:

  1. tul tu kak izan, ada hikmah tu, hehe kena settle down suma dlu, and erms of course nikmati masa bersama famili,nt da p uK winduuuuuu....

    ReplyDelete
  2. lupa nk tny- inai???? hehee ermmmm did i missed sumthin'?

    ReplyDelete
  3. betul akak..nikmatilah sweet moments ngan family tu puas2..belasah makan apa yg teringin nak makan, nanti terkenang2 kak..

    ReplyDelete
  4. yupp..inai? something fishy..hehe..aperpun enjoy uur moment ni seblum g cardiff...

    ReplyDelete
  5. Sa n Hanis : Sebab pakai Inai, tak bley nak scan finger print..bukan thumb print saje!!kesemua jari tangan!!fuh...tapi ape2 pun, semua yang berlaku ada hikmahnye..

    Roni : Will do.

    ReplyDelete