Thursday, June 4, 2009

Lega....

Kini telah hampir 9 minggu berada di bumi Cardiff..

Tadi baru selesai membuat pembentangan projek dengan semua pengguna-pengguna di School of Engineering ni...CLEER Lab (Characterization Laboratory for Environmental Engineering Research) Conference. Konferens ni untuk semua pelajar post grad yang menggunakan lab yang berkenaan membentangkan kajian masing2....

Nama saya salah ejaan : Izan Jarfer jadinya...


Asalnya saya perlu membentangkan tentang diri sendiri, dari mana saya datang, pendidikan, pengalaman kerja dan penyelidikan hanya di antara kumpulan penyelidikan saya, tetapi penyelia minta saya membentangkannya terus di konferens ini...jadi saya gabungkan pembentangan tentang diri sendiri dan research plan sekali...jadinya seolah2 promosi diri sendiri, promosi tentang UMT dan Malaysia di samping kajian yang akan dilakukan..har har har..orang lain semua bentang tentang kajian masing2..saya ada aspek tambahan..tapi...alhamdulillah...okay...mungkin saya baru sampai 2 bulan...takda apa soalan teknikal yang diutarakan...hanya komen tentang betapa cantiknya Malaysia...hehehehe...(saya meletakkan antaranya gambar bandar melaka, twin tower, eye on malaysia, kl tower, batu caves, putrajaya, pulau redang, pulau perhentian, pulau kapas, tasik kenyir...dan sedikit mengenai air terjun Kota Tinggi dan Danga Bay, Johor)....dan tidak dilupakan!!gambar UMT!!


Lepas pembentangan, ketua lab, Prof Keith Williams (juga penyelia kedua saya) mengajak semua ke pub berdekatan dia nak belanja makan atau minum entah..hai....macamana la saya nak pegi...tapi kebetulan memang saya ada agenda yang telah di set...jadi...dapat cakap dengan Keith tak dapat join...hehehe...ape rancangan? Andrew (ketua projek research saya ) dapat complimentary dinner for two dekat salah sebuah hotel kat sini expired sampai esok..dia tak dapat pegi..jadi dia suruh saya dan Toby (seorang lagi student PhD dalam team yang sama..dia dari Jerman) pegi. Jadi saya dan Toby memang dah rancang untuk pegi malam ni...konon2 untuk celebrate lepas presentation...jadi kejap lagi nak pegi la..ni sementara tunggu Toby pegi gym (mamat sorang ni memang...hari2 waktu lunch time mesti pegi gym..kalau lunch tak sempat, balik keja mesti dia pegi..dah la ensem...har3..apakah relevannya?????) jadi saya stay kat ofis ni sementara tunggu dia balik sebab konferens ni dari pagi tadi sampai petang..jadi dapatla sementara ni saya update blog ni yang dah 2 bulan takde perkembangan...


Apa ye nak update? Dari minggu kedua sampai minggu ke - 9 ni memang tak update....okay saya akan update in the next entry...

No comments:

Post a Comment