Wednesday, April 14, 2010

Hello stranger!!!!

Yeah....setelah berehat sehari setibanya di rumah...saya gagahi datang ke ofis keesokan harinya..agak lewat..dalam pkl 11 pagi...sesudah menyiapkan buah tangan yang dibawa dari Malaysia...termasuk sedikit Wedding Gifts untuk 'research team'..

Kalau ikutkan macam masih penat..tapi dek kerana telah merebus telur untuk dimasukkan dalam bekas telur (pesan Mama...suruh rebus telur jugak...letak inci merah jugak...nak kaler merah jugak...).malam tadi..jadi..untuk fresh...saya datang juga ke ofis..setelah menyiapkan beberapa goodie bag, untuk semua research team (http://izanjay-this-study-journey.blogspot.com/) dan sedikit kuih muih untuk rakan2 di ofis..

Yea...ruih ofis setibanya saya sampai....(ye ye je diorang ni..hehehehe)..alhamdulillah...rasa happy disambut dengan sangat warmth dan havoc..rasa appreciated pun ada...jadi soalan standard...'did u enjoy ur holiday??'...how was ur holiday...?...'we missed u'..'everybody's asking about u'..bla.bla..dan jawapan standard saya "i had a great time"...dan kemudian bercerita serba sedikit tentang baba mama, terutamanya tentang Baba (ada sebahagian yang maklum tentang kesihatan Baba)..jadi update tentang itu, tentang wedding..seperti biasa..mungkin kerana perlu menyesuaikan diri dengan cuaca sejuk..walaupun sudah masuk 'spring'..suhu 15 degree C, saya mengalami sedikit batuk2 setibanya di ofis..(memang selalu begitu selepas berjalan di luar)..diorang pun apa lagi..'tak habis2 lagi batuk??Ingatkan dah abis dah!)...err..dalam english lah...hehehe

Setelah agak settle down..kebetulan Toby mahu berjumpa Tony dan Keith..Toby mengajak saya sekiranya saya mahu berjumpa dengan mereka juga..jadi...membawa goodie bag wedding Along n Ijat yang sudah disiapkan...kami tunggu sebentar di luar bilik Tony...dan ...sejurus selepas Tony melihat  saya...terus beliau menjerit...'Hello stranger!!!!!!!'...Saya pun katakan 'I only left for 5 weeks..and I'm already a stranger to u??'..Har har har...kami gelak2...Terus Tony katakan 'come here'..dan terus memeluk saya..Alamak!Inilah benda2 yang kita tak dapat nak elak..!Ini supervisor ni....bukan mat saleh random yang saja2...Tony pun tak perasan agaknya...or tak tau..or tak realize...Nak buat macane ni??Anggap bapak je la...Takkan nak tolak kot n kata NO!!!!!! Faham itu budaya dia..Allah maha mengetahui...ampunkan daku!

Terus Tony membuka pintu bilik Keith yang bersebelahan (Keith tidak mahu diganggu..seperti biasa beliau akan letakkan 'Please do not disturb' di luar pintu..tapi Tony nyatakan 'Let's disturb Keith for a while'..jterus Tony katakan 'Keith..we have a new staff!'...hehehehe...jadi dengan Keith...seperti biasa..cool...sambil memberi goodie bag...tak la jerit macam Tony....'Here comes our Chloride Extraction experts!..har har har...seramnya....datang2 je dah sentuh pasal research ni..ayo...Jadi Tony pun kata 'She's rolling her sleeves already!!!!!'...kebetulan masa tu memang lengan t-shirt disinsing!!!!..ye...bos2 ku...tau la..lepas ni kena speed...'Hope u had great time..kata Keith...and you can continue with what u've been doing...with more motivation and spirit!'..Mudah2an....

Berbual dengan Andrew di bilik beliau setelah berjumpa Tony dan Keith...seperti biasa...banyak kata2 semangat yang diberikan...(saya paling sangat comfortable bercerita apa saja dengan Andrew..dan kerana Andrew paling banyak mengetahui perihal saya..dari sakit yang saya hadapi, tentang Baba dan Mama..dan sudah tentu segala permasalahan tentang kajian saya.. cume yang tidak dapat saya lakukan sepertimana pesanan Andrew sebelum saya pulang ke Malaysia adalah untuk membuat ujian darah (2nd opinion) tidak sempat saya lakukan...namun Andrew memahami masa membataskan segalanya...

Jadi hari pertama di ofis macam tu la..setiap orang berjumpa bertanyakan tentang percutian di Malaysia...bercerita lagi...biskut kacang n popia mini udang kering (favourite Julian..masa bawak raya ..Julian berkali2 menyatakan dia paling suka yang itu..jadi..memang Julian yang paling banyak makan popia tu!)..yang dibawa untuk semua..juga candy kelapa yang diletakkan di atas meja juga laju dihabiskan!Hehehehe...

"Apapun yang terjadi, Berjalanlah tanpa henti...Air mata tertahan..Waktu untuk dijatuhkan..Nanti kita kan tahu..Betapa bijaknya hidup..Sepahit apapun ini..Pelajaran yang berarti"..

Kesedihan yang dirasakan sepanjang perjalanan pulang ke Cardiff sekurang2nya dapat dijadikan azimat penguat semangat...hanya doa dipanjatkan ...bagi kesejahteraan ayah bonda, keluarga tercinta...Memahami tanggungjawab dan amanah yang mesti dilunaskan...saya harus bertahan..!

End. 









5 comments:

  1. Kak Izan..mai ketawa terbahak2 baca crita ni. ade ke kene peluk, tp dah nk wat cmane kan. haha. ape2 pun akak sgt beruntung dpt s/v yg sgt baik dan sporting =)

    ReplyDelete
  2. haaaaaaaaaaa..
    SV peluk erk????

    hehehehehehhe

    ReplyDelete
  3. Mai : Alhamdulillah..memang dua2 sv baik sangat..
    Huda : Tu la pasal..ha.sv la tu..nak tolak macane pun tak tau guane...beku terus kak izan..

    ReplyDelete
  4. kak izan...samalah ngan saya...sokmo kena peluk-kiss pipi muah2 lagi ngan SV

    ReplyDelete
  5. Roni : Serius??Fuh.macane nak buat tu???

    ReplyDelete